söndag 26 april 2009

Ja, du milde

 

Det är söndag … knappt en vecka kvar tills det är maj

Vart tog tiden vägen?

 

Tycker jag försöker ta vara på tiden, men den försvinner liksom ..

Som vatten i händerna

 

Inte blir det bättre av allt möjligt skrot som man bekymrar sig för

Ska man få sjukersättning från Försäkringskassan??

När ska rättegången inledas??

Räcker pengarna??

Vart tog tiden vägen??

 

När man tänker efter, så är det inte så långt kvar till sommaren

Sen börjar födelsedagarna

En som fyller 18 och en som fyller 20

Ja, vi har bestämt oss för att slå ihop det, så blir de mindre bekymmer … men ändå

Man börjar tänka på allt som ska handlas

Hinner man med allt?

Kommer jag att klara av det? .. DET är väl den största frågan egentligen … ja ja … Den tiden, den sorgen =)

 

Men man börjar längta …. till midsommar … sillen … jordgubbarna … värmen … semestern …. Samvaron =)

Jösses … kan nästan känna smaken av solvarma jordgubbar …. eller vinbär …. solen som gassar och jag sitter med en kopp kaffe … ljuva livet :0) Grillningen … salladen … Jag tror faktiskt jag sitter och blir hungrig …

 

Varför tänker man på maten egentligen?? Oftast är det så äckligt varmt att man inte orkar äta … Eller att det smakar inte med mat i värmen .. men ändå?? Eller det är bara jag kanske?? He he

 

Nä, tror jag ska gå ut i köket och se om jag hittar en torr gammal brödbit och en bit ost … Blev hungrig plötsligt .. Hörs snart igen .. ska försöka komma ihåg o skriva här oftare

 

Fridens liljor sötnosar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar